icons

!!!

Wednesday, November 28, 2012

Moong Daal Halwa


Time 30 min
Ingredients
Moong daal / Split green gram 1 cup
Sugar 3/4 cup or as per ur taste
Cardamom / Velchi powder 1/4 tsp
Ghee 5 tbsp
Chopped dryfruits 2 tbsp
Boiled water 1 and 3/4 cup
Pinch of salt

Method
Roast yellow moong daal on tava for 2-3 min (not more than 3 min on medium flame). Allow it cool. Then make smooth powder in grinder. 
Heat ghee in thick bottom pan, add daal powder and pinch of salt, fry for 7-8 min. on low flame till it turns bright yellow to golden brown in colour also nice aroma will be spread. Now add boiled water, sugar and velchi powder. Stir well. Cook for about 5-6 min on low flame. U can add 2-3 tsp water if it gets dry. Serve by garnishing with dryfruits.

Tip
Instead of whole coconut u can add coconut milk 1 cup.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sample text

Sample Text